Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Minuter

Av Helené Gidhammar - 26 mars 2009 19:55



Nu sover prinsen! Han somna väl på några minuter, så himla trött att han knappt åt upp gröten :) Fisungen! Hoppas på en bättre natt nu..

                    _____________________________________

I går var vi som sagt på fika träff, hos Maria och Casper. Trevligt trevligt! :)

                                           Frida och Nils-Arvid

                

                                           Söt Stella och Emelie

                 

                                               Casper och Maria

                

                                 Stella, Elton, Arvid och Casper
              (Lite svårt att få till en bra bild på fyra små viljor, haha)

        


Efter att vi fikat klart så gick vi hem och vänta på pappa Roger. När han kom så åkte vi till familjen Byström som lovat. Väl där fick vi kycklingsoppa, super gott!
Sedan börja Roger och Byström med listerna som skulle göras. Jag, Elton, Sara och Alvin klädde på oss och åkte mot Babyproffsen. Alvin skulle få en resesäng och jag skulle kika på en pipmugg till Elton, en med droppstopp! Hitta de vi skulle, blev även en till dreggellapp åt Elton. Dom går ju som sagt åt ;)
Sedan for vi på Barnenshus och kolla oxå, hitta inget intressant där..
Efter de begav vi oss hem till dom igen. Där gubbarna hammra och sågade för fullt, vilket inte Alvin gilla! 

                                                  
      Alvin
             

                                                  
        Elton


                

                                 En glad Elton i bilen påväg hem :)

                 


Påvägen hem blev de en pizza för oss ;) Elton hade redan ätit gröt där och hoppat i jamasen. Så han var redo för sängen. Dock somna han i bilen, vilket inte båda gott, då han alltid vaknar när vi lyfter ur han. Men, han gjorde inte de! Helt otroligt. Första gången han någonsin fortsatt att sova, även fast vi tog av mössa, vantar, sockar och overollen!

Natten var däremot inte bra.. Lika dålig som nätterna innan. Massa grin och gnäll. Måste verkligen bli bättre snart!

              _______________________________________________

På morronen vägra Elton gröten.. Så efter att han sovit en tupplur, till 11 så fick han mer gröt. Då gick de bättre :)
Vid 12:45 åkte vi med Frida och Nils-Arvid till Drakborgen. Där fikat skulle vara i dag :) Super kul och billigt!

                                 Fridas bäbis sov, så hon låna min ;)

                
             
                                                  
     Bus Elton


                 

                                        Crazy Frida var i farten!
                                (Synd att de blev så dålig kvalite..)

                

                                                  
    Friiiida!


                    

                                       Elton med sin härliga frill :)

                

                                          Elton blev trötter han

                

                        Duktiga killen dricker själv ur nya pipmuggen :)
 (Han har aldrig druckit med droppstopp, så de tog ett tag innan han fatta)

                

                                 Tillslut vakna även Nils-Arvid :)

                

                                                  
      Gurkan
                                     (Fridas namn på Elton i dag, haha)

                

                                Bilden är lånad av Frida. Tack för de!


                                     ________________________

När vi for från Drakborgen var Frida snäll och svängde in på Birsta City. Så jag kunde köpa en efterlängtade boken! Tack igen Frida!

                           

                               Så nu kan jag äntligen börja läsa igen!

                                 ____________________________
     
Roger skulle jobba över i kväll, så i dag blir de många övertidstimmar. Då han jobba extra i morse oxå!
Jag ska bara se på dokumentären om Josef Fritz (stava jag rätt?). Sedan blir de sängen och om jag orkar, så ska jag läsa. Woho!

Men nu ska jag slö titta på teve och mumsa på en bit kladdkaka, dock utan grädde.. Hmm!
































 
 
Nina

Nina

27 mars 2009 08:35

Vad fin dom var dom gröna kläderna :)

http://thepioneer.blogg.se

 
Erika

Erika

27 mars 2009 11:30

Elton är ju hur söt som helst! Jättefina ögon :) Ha de bra! Kram Erika

http://zitronis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards