Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Mysig

Av Helené Gidhammar - 28 mars 2009 08:34



I går hade vi en hel mysig dag, hela familjen! När Roger kom hem från jobbet, hade han varit och handlat frukost. Han hade dessutom köpt med sej jordgubbar till mej, vilken underbaring!
Så då blev de sen lyx frukost, sedan ville Elton sova. Han sov och jag läste, medans hade Roger städat hela lägenheten. Bara sovrummet kvar!
När Elton sovit klart klädde vi på oss och for och handla, en massa mat och blöjor. Hem med de vi handlat och vidare till Rogers mamma. Där blev vi bjuden på mackor med en massa pålägg, mumsigt!
Elton busa en massa med farmor och höll låda för hela slanten :) Han fick dessutom super fina kläder av farmor, 2 byxor och en tröja. Så nu ska han bli så snygg!

Efter att vi fikat klart for vi hem, med en övertrött Elton. Som tillslut somna, typiskt nog. Klockan var ändå 18:30.. Så när vi kom hem fick han på sej jamasen och gröt. Men inte ville han sova för de inte. Nej nej! Dessutom höll dom på borra i lägenheten ovanför, så de var omöjligt att få han och somna! Så, han fick ligga i soffan med mej och kika på Lets dance. Så mysigt så! :)
Vid 21 somna han tillslut iaf, nästan jag och Roger oxå.. Men vi klev upp då mamma ringde, hon stog utan för och ville in :) Vid 22:30 for hon vidare, hon skulle nämligen ut på krogen. Jag och Roger satt uppe en stund till, sedan hoppa vi i sängen. Jag läste lite, men ögena gick i kors ganska snabbt!

Natten var sådär, inte allt för bra men inte den värsta.. Första ville Elton upp 04, men vi sa i från. Jag sjöng lite för han och sedan somna han om. Sedan vid 06:30 vakna han igen och tänkte inte somna om, så vi låg och myste ett bra tag i sängen!

Nu på morronen har vi hunnit med frukost, en diskmaskinoch jag har duschat. Mamma, Martin och Gina kom, Martin skjutsa Roger på pimplingen och mamma stanna kvar. Nu sover mamam och Elton så sött i sängen så :) Jag ska ta och läsa lite medans de är lugnt och tyst här hemma!

Annars i dag så ska vi och bowla, Lojsan fyller ju år så vi ska fira henne. Sedan skulle jag och Frida egentligen ut och gå, men de bara värker ner snö, så vi får nog ta de en annan dag!
Lite senare i dag så kommer familjen Åkerberg/Hjort hit :) Så då far jag snusa lite på Troy, underbart!

I kväll blir de bara jag och Elton, Roger stannar kvar hos Marith och Danne. Lär nog bli lite festande i natt oxå ;)
Så vi ska bara mysa och ha de bra här hemma, kanske blir en film och en massa tända ljus!

                               Men, nu ska jag återgå till boken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Ovido - Quiz & Flashcards